Porady
Trasa Gdynia – Karlskrona na promach Stena Line

Czy kiedy mamy popłynąć do Szwecji, powinna nas interesować jedynie odpowiadająca nam data wypłynięcia z portu? Okazuje się, że podróż promowa to coś więcej niż tylko przemieszczanie się z jednego punktu do drugiego. Spędzamy na pokładzie dłuższy czas, nierzadko w podróż powrotną wybieramy się tą samą drogą, a podczas samego rejsu mamy ok. 10 godzin, które możemy spędzić w mniej lub bardziej interesujący sposób, wiec nie powinno być nam obojętne, którym promem płyniemy.

Jeżeli naszym celem podróży jest Karlskrona, przed kupnem biletu przyjrzyjmy się konkretnym jednostkom, które oferują nam zgoła odmienne atrakcje.

Stena Spirit

Stena Spirit pływa pomiędzy Gdynią i Karlskroną od 2011 r. Jest to prom pasażersko – towarowy, jednak z przewagą udogodnień i z myślą raczej o pasażerach. W podróż jednorazowo może popłynąć 1700 osób i 460 samochodów. To jeden z największych promów pływających na Bałtyku, nic więc dziwnego, że oferta skierowana do pasażerów również należy do jednej z najlepszych. Znajdziemy tutaj kilka restauracji ze znakomitą kuchnią wielokrotnie docenianą przez gości. Dostępne są również bary, a dla miłośników nocnej rozrywki – dyskoteka. Na promie znajduje się też sklep wolnocłowy i salon odnowy biologicznej. Większość załogi stanowią Polacy, a goście chwalą sobie ich inwencję i znakomitą obsługę, dobrą zabawę, wiele atrakcji, konkursy… Z tego względu Stena Spirit może być znakomitym wyborem zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i młodych osób, ponieważ… ten prom nigdy nie zasypia. Do wyboru mamy kabiny 2-, 4-, a nawet 5-osobowe w różnym standardzie. Te ostatnie szczególnie polecane rodzinom z dziećmi, ponieważ – pomimo dość malej powierzchni – w kabinach tych są poszerzone łóżka, co daje możliwość spania wspólnie z dzieckiem. Pasażerowie wybierający Stena Spirit często podkreślają, że – choć jednostka nie jest nowa – na statku panuje wzorowa czystość.

Więcej -> http://www.stenaline.pl/nasze-promy/stena-spirit

Stena Vision

Stena Vision również nie jest nową jednostką. Prom ten „rozpoczął pracę” w 1987 r. Aktualnie jego portem macierzystym jest Karlskrona, a załogę stanowią w większości Szwedzi. Podobnie jak Stena Spirit, także Stena Vision jest promem pasażersko – towarowym, mogącym zabrać w rejs 1700 osób i 460 aut. Oferuje kabiny 1-, 2-, 4- i 5-osobowe w różnym standardzie, w tym 2-osobowy apartament z fantastyczną panoramą morza oraz pozostałe kabiny, z których część posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, dostawki dla dziecka czy dodatkowe opcje dla osób podróżujących ze zwierzętami. Również i tutaj możemy skorzystać z trzech barów, czterech restauracji czy strefy wolnocłowej. Prom oferuje też dostęp do Internetu w jednym z barów, centrum konferencyjnym oraz w niektórych kabinach. Pasażerowie określają atmosferę Stena Spirit, jako nieco spokojniejszą, być może właśnie dlatego ten prom jest lubianym miejscem prowadzenia konferencji. Dodatkowo, poczucie przebywania na pełnym morzu, w pewnym ‘odcięciu’ od świata pozwala na stworzenie kreatywnej i sprzyjającej skupieniu atmosfery. Myli się jednak ten, kto sądzi, że na Stena Spirit wieje nudą, nie brakuje tu bowiem również rozrywek dla osób spragnionych nieco bardziej intensywnego, barowego i klubowego życia.

Więcej -> http://www.stenaline.pl/nasze-promy/stena-vision

Stena Baltica

Jednostka pływa na trasie Gdynia – Karlskrona od 2012 r. Przede wszystkim, prom Stena Baltica jest przeznaczony głównie do przewozu cargo. W ostatnim czasie zwiększył częstotliwość swoich rejsów, co jest odpowiedzią na stale rosnące zainteresowanie przewozami frachtowymi. Zresztą w tym celu statek przeszedł gruntowny remont, w wyniku którego zyskał on dodatkowy pokład towarowy kosztem miejsc osobowych. Nie oznacza to oczywiście, że Balitica nie zabiera już na pokład pasażerów, jednak ze względu na zwiększoną powierzchnię do przewozu ładunków, może pomieścić jednorazowo maksymalnie 1200 chętnych. Niestety, nie znajdziemy tutaj żadnych udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Z powodu ‘towarowej specjalizacji’, oferta spędzania czasu na pokładzie jest uboższa w porównaniu z tą, którą proponuje nam Stena Vision czy Spirit. Mamy do dyspozycji restaurację lubianą przez pasażerów, choć menu nie jest tutaj aż tak urozmaicone, jak na promach typowo pasażerskich. Jest również sala telewizyjna połączona z barem, która na pewno przypadnie do gustu kierowcom ciężarówek. Stena Baltica jest oceniana dość dobrze przez podróżujących – docenia się między innymi sprawność załadunku, punktualność, niewielkie, ale czyste i zadbane kabiny.

Więcej -> http://www.stenaline.pl/nasze-promy/stena-baltica

Tag

About the author

Related Post

Leave a comment